Sarežģīta uzvedība un mācīšanās mājās-1.nedēļa
Šī vēl nebija sarežģīta nedēļa. Katra nākamā būs nevienkāršāka, jo, ja sākumā daudzi jaunieši attālinātu mācīšanos uztvēra kā eksotiku, tad pamazām nāk apjausma, ka tā būs realitāte. Īstais “lūziens” varētu būt nākamās nedēļas vidus, aiznākamā nedēļa. Atkarībā no iesaistīto personu rakstura un nervu sistēmas stabilitātes.
Protams, ja jums ir izdevies vai aizvien labāk sanākt veidot strukturētu dienu, plānot dienu un daudzmaz turēties pie plāniem, viss varētu sākt arī palikt nedaudz vienkāršāk. Bet, ja jums šķiet, ka esat nekam nevajadzīgi, ka jūs neesat perfekti vecāki, jums nesanāk kā draugiem, kolēģiem tepat Facebook, Instagramā, vienkārši nobloķējiet viņus uz laiku, labi?
Neklausieties tajos, kas saka, ka nemākiet audzināt bērnu. Tās ir divas slodzes – strādāt un palikt mājās ar mazajiem. Tas ir kā restorānā, kur jūs strādājiet par viesmīli, un jums pasaka, ka jums ir arī jāgatavo ēst. Perfektas ģimenes neeksistē, un šajos apstākļos kaut kas ir jāupurē – prasības pret sevi, kārtība mājās, ēdienreižu izskats, iespējams, miegs vai kas cits.
Iespējams, jūs upurēsiet arī darba kvalitāti, jo daudzi cilvēki bērnu klātbūtnē vienkārši nespēj koncentrēties, jo smadzenes ir tā iekārtotas. Jūs mājās būsiet daudz neproduktīvāki, un ir svarīgi to pieņemt. Jo nereālistiski mērķi ir neveselīgi.
No rīta, kamēr bērns vel guļ, izdariet sarežģītākos darbus. Ja esat nakts cilvēks, strādājiet pa nakti un ignorējiet tos "Piecos no rīta" klubiņus. Man personīgi mostoties ir būtisks jautājums – Kas šodien ir vissvarīgākais? Kuras divas, trīs lietas ir jāizdara tieši šodien, neskatoties uz neko? Atklāti sakot, parasti neizdaru arī tās visas trīs lietas, bet vismaz ir sajūta, ka rāpoju vai pat guļu mērķa virzienā.
Plānošana. Plānošana ir ģimenes mugurkauls,. It īpaši dzīvojot ierobežotā kvadratūrā. Neuzliec superaugstus mērķus nedēļai un pat dienai ne. Izvirzi savas prioritātes uzraksti tās un atrodi tam vietu dienas plānā. Iepazīstini ar plānu apkārtējos un pieliec plānu pie sienas. Saskaņotā plānā jābūt redzamam, ku tu sagaidi no sevis, ko mēs sagaidām no citiem, kurš būs kopā pavadītais laiks, kur katrs darbosies atsevišķi. Plānus veidojiet kopā. Jūs redzēsiet, ja bērns būs atbildīgs par savu dienu, pretestība samazināsies. Skolēni, kuri paši plāno savu dienu, vairāk piedod vecākiem viņu kļūdas.
Saplānojiet, ko jūs varētu darīt KOPĀ. Piemēram, gatavot brokastis, kārtot. Nesakiet, "sakārto istabu". Sakiet, "visas mantas, ka ir uz grīdas, saliekam plauktos. Kas liks drēbes veļas mašīnā?" te labs atbalsts būs Kārtošanas spēle. Svarīgi, lai jūs KOPĀ šo plānu izveidotu un arī kopā pie tā turētos. Sarakstiet mājas pienākumus – kas ko darīs. Pārgurst supersvievietes un supervīrieši, kuriem šķiet, ka viņiem vieniem viss krīzes smagums jāiznes uz pleciem. Turklāt nevainojami. Nav jāiznes un nevajag.
Rīta puses ir labāk organizēt individuālam darbam, pēcpusdiena kopīgām aktivitātēm un ekrāna laikam. Tas jums iedos vēl dažas stundas produktīva laika.
Pēcpusdienai sagatavojiet neatkarīga darba kasti. Tur iekšā izdrukātas uzdevumu lapas, zīmuļi, krītiņi, papīri. Saraksts ar lietām, ku bērnam pašam patīk darīt neatkarīgi un vienam pašam.
Klusais laiks radošais laiks. Bērni var neiet gulēt, bet viņiem ir jādara kas klusiņām. Viens ir skatīties tv, bet plānošanas laikā pavaicājiet pašam bērnam, ko viņš vēlētos darīt šajā klusajā laikā. Spēlēties ar lellēm, krāsot ar ūdenskrāsām, lasīt grāmatas. Bērns var gulēt. Nelieciet gulēt gultā. Lai guļ uz grīdas. Uzceliet telti zem galda, lai guļ tur. Ja nespēlējas viens, nedaudz paspēlējieties kopā
Viena lieta, ko var un ir vērts deleģēt skolas vecuma bērniem, ir ēst gatavošana. Tas var būt kas vienkāršs kā omlete, kā pankūku izcepšana, maizīšu sagatavošana. Būs haoss, neizdosies, bet daudzi bērni atklās jaunus talantus. Un atzīšos – mūsu mājās bērni gatavo labāk nekā pieaugušie. Un pētījumi saka – jo vairāk bērni ir iesaistīti ģimenes lietās, jo mazāk viņi pārmet vecākiem neveiksmes. Kas nozīmē, ka ģimenes klimats būs līdzvarotāks.
Pulksteņi un taimeri. Stundu pat pieaugušie nespēj fokusēties darbam. Bērniem varētu būt nepieciešams taimeris – 10 minūtes nepārtraukti strādāju, 10 atpūta. Sešas stundas skolā nav sešas stundas mājā pie galda. Tas ir daudz grūtāk, jo skolā ir starobrīži, dinamiskās pauzes, pārslēgšanās starp aktivitātēm. Bērns, kurš piespiedīs sevi atpūsties, būs produktīvāks par bērnu, kurš metīsies virsū mācībām "kampaņveidīgi", nogurs, izdegs un nespēs saņemties atsākt vai pabeigt darbiņus.
Ja iespējams, neiesaisties bērnu mācību procesā, attiecībās ar pedagogiem. Tās ir bērna attiecības ar skolu! Varbūt šķības un greizas, bet bērni arī attiecības veidot mācās caur mēģinājumu un kļūdu metodi. Nepārdomāti un haotiski palīdzot, mēs viņus paradarm vājākus. Nepārbaudi mācības Nelabo kļūdas bērnu vietā, bet pajautā, kā viņi nonāca pie šādas atbildes. Māciet bērniem padarīt darbiņus līdz galam.
Veicini NEATKARĪBU. Parādi, kā izdrukāt darba lapas. Saki, ka tu sagaidi, ka viņš strādas neatkarīgi. Ja tu ļausi viņam jautāt ik pēc piecām minūtēm, viņš to tturpinās darīt. Sarunā jautājumu laiku. Veicini, lai bērni lūdz palīdzību viens otram. Tev jāfokusējas uz savu darbu, bērniem – uz savējo. nepārtrauc telefona zvanu, jo septiņgadniekam gribas dzert.
Bērni strīdēsies. It īpaši, ja viņi ir trīs vai četri. Bet arī viens un divi var būt daudz. Jā, bērni var kliegt, strīdēties, taisīt briesmīgu troksni. Ja tieši šajā brīdī zvana klients, pabrīdini viņu, ka bērni mājās. Tas samazinās jūsu saspringumu un tas var samazināt bērnu vēlmi kliegt tieši tad, kad jūs runājiet pa telefonu. Iespējams. Ne vienmēr. Nemēģiniet aizmukt no bērniem – jo vairāk jūs no viņiem muksiet, jo trauksmaināki viņi būs.
Svarīgākais ir būt kontaktā ar bērnu. Katru bērnu. Bērni baidās mūs pazaudēt, un mums mainās viss, kad mēs pieslēdzamies darbam, un bērni jūt to. Bērniem ir svarīgi tikt pieņemtiem tādiem, kādi tie ir tieši tagad, nevis, ka mēs uz tiem skatāmies kā uz ideālu. Bērniem ir ļoti nepieciešama jūsu nedalītā uzmanība. Katram bērnam. Ja tās ir 15 minūtes rotaļu laika, tad mēs spēlējamies 15 minūtes, nevis paralēli lasām e-pastu telefonā.
Jums nav jābūt audzinātājiem, jūs esat vecāki. Un tikai vecāki. Rotaļīgums. Ja jums nav rotaļīguma sajūtas, izliecieties, ka jums tā ir. Tas ir profesionāli. Rotaļīgums un jautrība ir nepieciešami, lai noturētu bērna uzmanību. Un smadzenes attīstās tikai tad, ja ir jautrība. Rotaļīgums un jautrība palīdzēs māsām un brāļiem, kuri saplēsušies līdz spēku izsīkumam un nespēj viens otru ciest. Rotaļīgums liks atcerēties, kāpēc mēs iemīlējāmies tajā cilvēkā, kurš dzīvo blakus.
Skatieties, kas motivē bērnu. Arī šādā izolācijā mums ir nepieciešama cerība, apsolījums kaut kam lielam un skaistam. Piemēram, uno kopā ar vecākiem. Vai datorlaiks. Nesoliet bērnam neko, bet pavaicājiet viņiem, pašiem, ko viī vēlētos. Atbildes jūs pārsteigs. Tas nav – kas man par to būs, ja es izslaucīšu savu istabu vai sakārtošu mantas?
Bērni prot daudz vairāk nekā jūs domājiet. Māciet darīt konkrētu darbiņus, uzticiet pienākumus, tādus kā skaitītāju rādījumu norakstīšana, apmaksas veikšana internetbankā. Ļaujiet bērniem kļūdīties, ļaujiet būt neperfektiem galvenais, ir labi nodomi un klusums. Uz kādu mirkli. Bet klusums…
uzvediba.lv spēles, kas varētu palīdzēt:
pēles, kas varētu palīdzēt:
Viennozīmīgi Pasaki sev. Pasaki citiem spēle. Šī ir pozitīvās atgriezeniskās saites spēle, kas dod iespēju katram spēles dalībniekam apzināties savas stiprās puses, kas šodien ir izdevies un kvalitatīvi pateikt īpašu paldies ikvienam, kas piedalās spēlē. var piedalīties arī bērni, kuri nemāk lasīt, jo viņi no mums mācās formulēt labās lietas par sevi un citiem. nezinu nevienu citu spēli, kura spētu tik ātri vienot un stiprināt ģimeni
Sarunu aplis palīdzēs atklāt labās lietas viens otrā. Sarunu aplis attiecībām ir ar dziļākiem jautājumiem, un būs labs atbalsts krīzē, kad jau paliek trauslas attiecības, un ikdienas slodzē mēs aizmirstam pat, kas mēs esam, kāpēc mēs esam kopā, kādi ir mūsu sapņi un nākotne. Šī ir spēle, ar kuras palīdzību ģimenes ir satikušās, un ticam, ka tā palīdzēs vienot ģimenes.
Dusmu kontroles spēle palīdzēs mācīties impulsu kontroles prasmi, nomierināšanās prasmes, domāšanas stratēģijas, sarunāšanās stratēģijas un citas prasmes, kas nepieciešamas ja ne draudzīgai komunikācijai, tad vismaz iespējami harmoniskai līdzāspastāvēšanai. Jā, ir bērni un jaunieši ar sarežģītu uzvedību, kuriem ir matemātiski jāmāca tas, ko mēs iemācamies intuitīvi.