Viens pats mājās un pašdisciplīna
Ne visi vecāki pirmdien paliks kopā ar bērniem, jo ir
profesijas, kurās nevar strādāt attālināti – aptiekāri, pavāri, medicīnas
darbinieki, policisti un citi. Ne visiem bērniem (un arī pieaugušajiem) ir
spīdoši ar pašdisciplīnu, tāpēc pirmdienu daudzi vecāki gaida ar bažām un pat
uztraukumu.
Atceraties, ka labai uzvedībai nav nekāda sakara ar pašdisciplīnu. Arī bērni, kuri labi uzvedas, spēj visu dienu spēlēt datorspēles tā vietā, lai mācītos, apēst visus saldumus, kaitināt brāļus un nopļāpāt pa telefonu ar draudzenītēm vai draugiem.
Kas var palīdzēt?
Precīzs dienas plāns. Daudzas skolas šo plānu jau ir
atsūtījušas, bet, ja nav, lūdziet to izdarīt līdz svētdienas vakaram. Dienas
plānā jābūt rakstītam, cikos sāksies mācības, cik ilgi ies katra stunda, kā
notiks komunikācija ar bērniem. Ja iespējams, izdrukājiet šo sarakstu vai
nolieciet uz galda. Tāpat būtiski, vai bērnam ir pulkstenis, kuram sekot līdzi.
Turklāt tāds pulkstenis, kuru bērns saprot. Jā, ir arī trešo klašu bērni,
kuriem ar pulksteni ir grūtības.
Ja bērnam ir viedtālrunis, uzinstalējiet kādu plānotāju un lūdziet bērnam sarakstīt tajā dienas aktivitātes. Lai bērns raksta pats
(vai ar jūsu palīdzību), jo atgādinājumi palīdzēs pārslēgties no aktivitātes uz
aktivitāti, it īpaši, ja bērnam ir risks nepieskatītam pazust youtube vai citās
aplikācijās. Izdrukājiet kalendāru
un pielieciet pie sienas. Ja drukātāja mājās nav, lūdziet bērnam uzzīmēt nākamās dienas plānu. Izmēģiniet plānu jau brīvdienās, ja iespējams. Mēģiniet izlikties,
ka jūs neesat mājās, un bērnam vienam ar visu jātiek galā.
Vadoties pēc dienas plāna palīdziet bērnam sakārtot darba galdu
atbilstoši mācību norisei. Tikai nekārtojiet lietas jūs, jo bērns tad
neorientēsies šajā kārtībā. Pavaicājiet bērnam, vai bērna darba vietā būtu
iespējami maz lietu, kas novērš bērna uzmanību. te labs palīgs varētu būt mūsu Kārtošanas spēle. Piemēram padoms nofotogrāfēt galdu un pielikt pie sienas paraugu, kā jāizskatās kārtīgam galdam. Starp citu, pašlaik ir akcija - pērc spēli impulsu kontroles treniņam un problēmu risināšanas prasmju uzlabošanai Mācīties. Draudzēties. Spēlēties un saņem Kārtošanas spēli dāvanā
Kopīgi pārbaudiet, vai darbojas visas ierīces, kas būs
nepieciešamas attālinātām mācībām. Vai bērns zina savas e-klases pieeju? Daudzi
izmanto vecāku pieejas, bet vecāki par to nav aizdomājušies. Vai strādā pieejas
mākoņpakalpojumiem, uzdevumi.lv un citām vietnēm, kas tiks izmantotas. Lūdziet bērnam katru vietni atvērt un iepazīstieties ar to. Pārliecinities, vai ir uzinstalēta lietotne, caur kusu
pedagogi komunicēs ar visu klasi (Whatsapp?) . ja bērns nav iepriekš lietojis
šīs vietnes, paskaidrojiet kā to darīt, kādi ir drošības noteikumi. Ja neziniet, mācieties kopā.
Vakarā izrunājiet nākamās dienas plānu un atgādiniet par
pamatlietām drošībai – ārā neiet, durvis vaļā nevērt svešiniekiem, turēt durvis aizslēgtas.
Atgādiniet par interneta drošības lietām. Ja jums ir laiks un iespējas, sagatavojiet šos
noteikumus rakstiski vai zīmētus un pielieciet pie sienas. Mēs mēģināsim sagatavot tos tuvākajās
dienās, bet katrai ģimenei tie tomēr būs individuāli. Pārrunājiet noteikumus vairākas
reizes. Katru vakaru!
Veiciniet sadarbību un sadarbojieties! Kāda klasesbiedra klātbūtne varētu
palīdzēt mobilizēties mācībām, jo divatā ir vieglāk saglabāt fokusu. Bet arī
blēņu apjoms var dubultoties 😊. Ja nav iespējams aicināt kādu ciemos,
sazinieties ar vecākiem, lai vienotos, kas un kā var palīdzēt. Runājiet atklāti
ar audzinātājiem, lai viņi var īpaši pievērst uzmanību jūsu bērnam. Pasakiet, ka tas nekas,
ja pirmā diena neizdosies, jo arī pieaugušie visu sāk tikai mācīties.
Pārliecinieties, vai ziniet, ko bērns ēdīs brokastīs un
pusdienās. Daudzi ēdieni ir gardi arī auksti, un, lai jums būtu mierīgāks
prāts, silto ēdienu var atstāt vakaram. Ja pusdienu ēdiens ir jāsilda, pārliecinieties,
vai bērns prot apieties ar plīti vai mikroviļņu krāsni un kā rīkoties, ka kas
noiet greizi.
Bērna pirmā diena vienam
Ja iespējams, pamodiniet bērnu pirms promiešanas. Īsa saruna
par gaidāmo dienu, kas notiks pēc kā, varētu palīdzēt mazināt trauksmi un
vientulības sajūtu. un mobilizēt darbam Sakiet, ka jūs uzticaties bērnam. Ja jūs ejat prom sešos, tad, protams, ka nemodiniet, bet
pasakiet, ka zvanīsiet. Ja jums nav iespēju zvanīt, uzlieciet modinātāju bērna telefonam.
Svarīgi, lai bērns rītu sāk ar brokastīm, jo, kad sāksies
mācības, domas (parastiarī pieaugušo domas) velk uz ledusskapja pusi.
Ja tas ir iespējams, sazvanieties ar bērnu ik pēc noteikta laika,
lai noskaidrotu, kā viņam klājas. Vai apmainieties ar īsziņām. Tas ir īpaši
svarīgi bērniem, kuriem ir grūtības ar pašdisciplīnu – bērniem, kuri pazūd
telefonā līdzko jūs aizgriežat muguru, bērniem, kuri ieslēdz televizoru līdzko
vecāki ir virtuvē, bērniem, kuri novilcina mājas darbu pildīšanu līdz pēdējam
un ir nepieciešama vecāku palīdzība, lai atgādinātu par prioritātēm.
Vakarā pārrunājiet dienas notikumus. Nedusmojieties, ja viss nebūs
izdevies kā plānots. Būtiskāk ir izrunāt, ko darīt savādāk, lai nākamā diena
būtu veiksmīgāka. Iespējams, vajadzēs detalizētāku dienas plānu, iespējams,
vajadzēs ievietot vairāk pauzītes, iespējams, darbiņi aizņēma daudz vairāk
laika nekā pedagogi bija paredzējuši. Svarīgi, lai bērns pats nonāk pie
secinājumiem, jo tas veidos viņam ieradumu izvērtēs un plānot savu laiku. Risiniet
problēmas kopā ar bērniem, bet nerisiniet viņu problēmas! Šis laiks ir lieliska iespēja attīstīt karjeras prasmes.
Runājiet par pozitīvo un izspēlējiet spēles, kas palīdz domāt par sevi labi. Iespējams,
jums tas izklausās mākslīgi, bet ir svarīgi ieklausīties, ko bērns par sevi
saka. Ja bērns domās, ka viņš nav spējīgs koncentrēties darbam, viņš
nekoncentrēsies, ja bērns domās, ka viņš ir muļķis, viņa spējas saprast vielu
strauji mazināsies. Pozitīva saruna ar sevi palīdz pārvarēt grūtības. Te palīdzēs
Sarunu aplis un Pasaki sev. Pasaki citiem.
uzvediba.lv spēles, kuras varētu palīdzēt šajā ceļā:
Viennozīmīgi Pasaki sev. Pasaki citiem spēle. Šī ir pozitīvās atgriezeniskās saites spēle, kas dod iespēju katram spēles dalībniekam apzināties savas stiprās puses, kas šodien ir izdevies un kvalitatīvi pateikt īpašu paldies ikvienam, kas piedalās spēlē. var piedalīties arī bērni, kuri nemāk lasīt, jo viņi no mums mācās formulēt labās lietas par sevi un citiem.