Bērns stundās neklausās
10. septembris, 2018 pl. 15:00,
Nav komentāru
Sociālajos tīklos parādās aizvien vairāk izmisušu vecāku saucieni pēc padomiem, ko darīt, ja bērns stundās neklausās un attiecīgi mājās sanāk izņemt mācību vielu atkārtoti. Tādos gadījumos pirms pārmetumiem bērnam ir vērts pievērst uzmanību daudziem aspektiem un tostarp vienai mazāk skartai niansei:
- vai bērnam gadījumā nav paaugstināts dzirdes jutīgums? Ja bērns labi dzird skaņas no atāluma (arī vecāku sarunas, ja viņam traucē lieki trokšņi mājas vidē, viņam skolā var būt dubulta un pat daudzkārša sensorā slodze, kas var novest pie strauja noguruma un pat uzvedības problēmām. Šiem bērniem parasti ir laba uzvedība pirmajā dienas pusē ar tendenci pasliktināties ar katru skolā pavadīto stundu.
- tad vecāku sapulcē ir vērts ļoti uzmanīgi ieklausīties, kas notiek ar akustiku klasē. No telpas akustikas ir tieši atkarīga bērna spēja uztvert pedagoga sacīto, jo skaņa, atbalsojoties pret sienām, var veidot trokšņu fonu. Tāpēc iesakām sēdēt sapulcē tieši bērna vietā un ieklausīties, kā jūs dzirdat pedagoga balsi. Ja skaņa atstarojas no sienām un netiek slāpēta, jutīgai dzirdei pedagoga sacītais var pazust augsta trokšņu fona dēļ. Tad informācija var izklausīties neskaidra vai pat nesadzirdama. Tad sportiski bērni var būt nesekmīgi sporta stundās, kad tās sāk notikt telpās vai muzikāli bērni - mūzikā. Ir bērni, kuri pat atklāti saka, ka redz, kā skolotāja plāta muti, bet ko viņa saka, nav iespējams saprast. Ko darīt? Daudzus liekos trokšņus iespējams novērst, piemēram, uz krēslu kājām uzliekot spilventiņus, bērnu ar jutīgu dzirdi neliekot sēdēt pie loga vai telpas aizmugurē, izmantojot akustiskos paneļus vai citus trokšņu slāpējošus materiālus. Dot iespēju bērnam starppbrīdī atpūsties klusumā - bibliotēkā, piemēram. Ja tas nav iespējams, ļaut bērnam klausīties mūziku austiņās. Jūs pamanīsiet, ka pārsteidzoši bieži bērni klausīsies vienu un to pašu dziesmu, un tas nav pārsteigums - dziesmas vārdi un mūzika ir paredzama, zināma, un tas dod kaut nelielu drošības sajūtu mainīgajā skolas vidē.