3.
3.
Vardarbība retorikā
Ikviens darbinieks neatkarīgi no savas pieredzes, statusa vai amata var nonākt verbālas agresijas situācijā, kas vērsta vai nu pret viņu vai arī kolēģiem. Parasti viss sākas ar atsevišķām epizodēm, bet var pāraugt ilgstošā, sarežģītā komunikācijā, kas var atstāt iespaidu ne tikai uz darbu kvalitāti, bet arī veselību. Tās ir arī prasmes – ja mēs nemākam reaģēt, mēs varam nonākt situācijās, kur uz mums kliedz, bet mēs stāvam kā ar aukstu ūdeni aplieti, nezinot, ko atbildēt.
Galvenās tēmas:
- Vienkārši nepatīkams komunikācijas stils vai vardarbība – kā to atšķirt?
- Kādas frāzes un darbības var signalizēt par toksisku klimatu?
- Kāpēc nedrīkst ignorēt pirmos signālus? Ko darīt ar tiem?
- Pasīvā agresija, iespējamās reakcijas uz to, rīcības minimizēšana - "Es tikai pajokoju", “Tu tā sāpīgi uztvēri”, “Kāpēc tu tāds emocionāls?”. Kāpēc tas nav tik nevainīgi kā izskatās?
- Kā sarunāties un kā nesarunāties sarežģītās situācijās? Kāpēc ir tik grūti runāt?
- Kad vārdi ir bezspēcīgi... Kā tikt galā ar savām emocijām, kad vairs nav iespējams parunāt?
- Man viss kārtībā, bet izskatās, ka kolēģim nav vienkārši. Kā aculiecinieki tiek apklusināti? Ko teikt, kā runāt, ko darīt īstermiņā un ilgtermiņā?
Ja jums ir interese par kādu no tēmām, rakstiet lūdzu [email protected]